Care e super-puterea fundației comunitare și alte highligts din conferință
Donor’s story

Caroline Thomson (filantrop) – a creat a Family Trust la Scotland Foundation prin care sprijină grupuri extrem de vulnerabile și marginalizate. „Eu sunt genul ăla de filantrop care vrea să investească unde alții nu se ating, unde le e frică. Nu îmi e frică de riscuri pentru că știu că schimbările adânci nu vin fară. Mame singure, eradicarea sărăciei, sprijin pentru emigranți, suport pentru marginali. Cred în experți – ascult și am încredere în sfaturile lor. Îmi arată care cale e cea mai eficientă să ajung la impact. Un lucru e cert – investitorii vor să știe că banii lor produc impact. Nu KPI sau sume imense pe indicatori, ci să simți că banii tai produc schimbare socială. Care e super puterea Fundației – cunoașterea comunității, ce e relevant pentru comunitate și cum anume aduci schimbare. Adică viziune și conectare. Asta mă face să investesc.”
„Donatorii se uită la cum generează impact – vor să lucreze împreună cu alți parteneri că să producă mai mult impact. De aceea, e atât de important să ne ridicăm la înălțimea acestor mari conversații, să ne cunoaștem ambițiile și să știm să aducem valoare la masă” ,a subliniat și un membru din Board-ul UKCF.

#ShiftThePower
Wendy Richardson de la Global Fund for Community Foundations, pe care unele dintre Fundațiile din Romania o cunosc deja bine, ne-a explicat cum ceea ce a început că un hashtag la Global Summit on Community Philanthropy din Africa de Sud a dus la o mișcare internațională, cu organizații care și-au redefinit rolul și practicile pentru a schimba raporturile de putere la nivel comunitar, dar și între donatori și „beneficiari”.
Îți dorești poate că și hashtag-urile Fundației să aibă super ecou. Tips & tricks pentru un hashtag de succes:
- un hashtag conține un verb, are mai puțin de 15 caractere și e un call to action foarte ambițios.
- hashtag despre mișcare, nu moment!
- să nu ne aparțină nouă, ci mișcării – adică nu există „drept de autor” asupra lui, el devine al tuturor, pentru a marca apartenența la ceva uriaș, comun.
„It is amazing what can be achieved if you don’t care Who gets the credit!”,Wendy Richardson.
#ShiftThePower a avut peste 35.7 milioane de accesări și share-uri în 2 zile și încă generează schimbări de atitudine și de mindset în organizații aflate pe întreg Globul.
The Circle of Change
Cu siguranță atelierul cel mai mind-blowing a fost cel ținut de Andrew McCracken, director executiv la Fundația Comunitară din Irlanda de Nord este o sursă inepuizabilă.
Și ca să știți despre ce vorbesc – la ediția anterioară a UKCF, de acum 2 ani, la Cardiff, atelierul ținut de Andrew și Jayne Woodley– director executiv la Oxfordshire a fost SINGURUL care a abordat tema BREXIT-ului. În condițiile în care toată lumea se ferea de acest subiect ca de un cartof super fierbinte, sau ca o bombă cu ceas, Andrew și Jayne au fost singurii care au zis: „Fraților, e un subiect de care nu mai putem fugi. E important să vorbim, e important să vedem cum ne pregătim comunitățile pentru a face față, cum creăm spații de discuție care să nu inflameze și mai tare spiritele”.Și au făcut-o. Cu mult curaj și empatie pentru toate durerile pe care un astfel de subiect le scoate la iveală.
De această dată Andrew a lucrat cu participanții pe o nouă metodologie numită „The Circle of Change”. Preluată de la o fundație americană cu lungă experiență în zona de justiție socială, Andrew a spus că i-au trebuit 3 ani pentru a pregăti „terenul” și pentru a aplica conceptul în Irlanda de NORD. Iar ce s-a întâmplat a fost incredibil: este o experiență în care atât donatorii, cât și oamenii din grupuri marginalizate, sunt implicați cu întreagă identitate, intrând în conversații adânci, care răscolesc sistemul de valori pe care își fundamentează deciziile în viață.
Sunt 50 de oameni din categorii foarte polarizate, cu diferențele lor de religie, mediu social și economic, șanse (inegale) și alegeri în viață, afiliere politică, minorități sexuale și catolici ultra tradiționaliști, între care nu pare să existe nicio șansă de a ajunge la un limbaj comun sau o înțelegere comună, sunt aduși în conversații one-to-one și în grup, în exact 8 întâlniri pe o durată de maxim 6 luni. Prin întrebările puse și întreg procesul se va concentra pe a înțelege rațiunile celuilalt, acei curenți subterani care-i influențează convingerile și pornind de aici, împreună construiesc soluții pentru „probleme sensilbile”, soluții ce merg către mecanisme incluzive și implicarea tuturor taberelor în conversații sensibile.

Andrew: „We help donors engage with their whole identities, building relationships and skills în grassroots fundraising. We ask our Giving Project participants to move outside their comfort zones to participate in conversations about race and identity. These tough conversations are vital to address the disconnection between people with different amounts of privilege.”
Mai multe despre metodă și din organizația-resursă.